19. lokakuuta 2011

Metsäjäljellä

Tein eilen Clintanille ensimmäisen metsäjäljen ja mokasin oikein kunnolla. Clintan lähti tapansa mukaan matkaan reippaasti ja alku menikin hyvin.Olin merkannut reitin huonosti ja omasta mielestäni Clintan lähti risukossa väärään suuntaan ja sotkeutui liinan kanssa pieniin kuusiin niin, että minun täytyi kutsua se takaisin.Ihmettelin kovasti miksi Clintan ei enää löytänyt jälkeä ja haahuili kovasti sinne tänne.No vihdoin jälki löytyi ja poika meni kovaa vauhtia eteenpäin.Pian olimmekin kaadolla ja ihmettelin itsekseni, että näinkö lyhyen jäljen tein.Laskin Clintanin vapaaksi ja se lähti juoksentelemaan metsässä omia polkujaan.Sillä välin lähdin keräämään merkit pois metsästä ja vasta silloin minulle valkeni, että minähän olin ohjannut pojan pois oikealta jäljeltä.Siinä risukossa missä luulin Clintanin lähtevän väärään suuntaan se olikin mennyt jälkeä ihan oikein.Minä kuvittelin että siinä kohdassa olisi pitänyt olla kulma ja komensin pojan pois jäljeltä.Ei ihme että se haahuili.Olin tehnyt jäljen U:n muotoon ja siitä syystä Clintan sitten sen jäljen uudelleen löysi ,koska meno- ja tulojäljen välissä ei ollut kovin montaa metriä.Puolet jäljestä jäi siis tekemättä.Mitä tästä opimme: 1.luota koirasi hajuaistiin 2. merkkaa jälki kunnolla.

Ei kommentteja: